27. mart 2019.

Vesna Pavlović, MixTape

Institut za filozofiju i društvenu teoriju, sala na IV spratu u 12 časova

Projekti Vesne Pavlović istražuju odnost između sećanja u savremenoj kulturi i tehnologija produkcije fotografske slike. Ključno u njenoj umetničkoj strategiji je širenje fotografske slike izvan njenih okvira, tradicionalnog formata i narativa. Ona istražuje fotografsku reprezentaciju specifičnih političkih i kulturnih istorija, u koje spadaju fotografske arhive i njima slični izvori.

MixTape projekat je originalno predstavljen 13. oktobra na izložbi u galeriji Zeitgeist u Nešvilu zajedno sa fotografijama koje je Vesna Pavlović snimala ’90-tih u Srbiji. Ova specifična selekcija njenih ranih radova uključuje fotografije sa studentskih protesta 1996-97, angažman sa grupom Škart i dokumentaciju njihovih radio i uličnih performansa, rad sa feminističko-pacifističkom grupom Žene u crnom, radijom B-92, Centrom za kulturnu dekontaminaciju i drugim akterima iz tog perioda.

Crno bele fotografije iz arhiva Vesne Pavlović nude intiman pogled na javnu sferu viđenu kroz objektiv jedne generacije koja je definisala prostor kontra-javnog u Srbiji tokom dekade raspada Jugoslavije. Zajedno sa MixTape kasetom, koja predstavlja dvanaest obrada pesama muzičara i bendova koje je Vesna Pavlović fotografisala 1990-tih za muzički časopis Ritam u Beogradu, ove fotografije prozvode efekat “umreženog sećanja” na individualne i grupne momenata protesta u kojima je muzika odigrala važnu ulogu. Kombinujući zvuke protesta sa beogradskih ulica i džinglove tadašnjeg Radija B92 sa obradama pesama iz ex-jugoslovenskog prostora, MixTape postaje metafora za premotavanje istorije ’90-tih, dok analogni zapis kasete upućuje na obsolentnost istorije i politike tog vremena.

 

Vesna Pavlović (Srbija/SAD) magistrirala je na odseku za vizuelne umetnosti Kolumbija univerziteta u Njujorku. Vanredna je profesorka na Vanderbilt univerzitetu u Nešvilu.

Izlagala je širom sveta, uključujući samostalne izložbe u Kolekciji Filips u Vašingtonu, Frist centru za vizuelne umetnosti u Nešvilu, Muzeju istorije Jugoslavije u Beogradu i Muzeju Kroker u Sakramentu. Učestvovala je na brojim grupnim izložbama, uključujući: Untitled, 12. Bijenale u Istanbulu, 2011; MAC, Metropoliten centar za umetnost u Belfastu, Severna Irska; Württembergischen Kunstverein u Štutgartu, Nemačka; KUMU Muzej za umetnost u Taljinu, Estonija; Zaçheta, Nacionalna galerija za umetnost u Varšavi, Poljska; Gradska galerija u Ljubljani, Slovenija; 5. Bijenale u Bukureštu, Rumunija; Muzej za savremenu fotografiju u Čikagu, SAD; Le Quartier centar za savremenu umetnost u Kamperu, Francuska; NGBK u Berlinu, Nemačka; Fotografska galerija u Londonu i galerija Ketls Jard u Kembridžu, Velika Britanija; i FRAC centar za savremenu umetnost u Denkerku, Francuska.

Vesna Pavlović je 1990-tih godina u Beogradu tesno sarađivala sa feminističko-pacifističkom grupom Žene u crnom. Dobitnica je nagrade Fondacije George A. and Eliza Gardner Howard za 2017. godinu. Umetnički boravak u Kopenhagenu ostvarila je 2011, a dobitnica je i dve nagrade Fondacije za savremenu umetnost u Njujorku, 2011. i 2014. Godine. Godine 2012. dobila je grant fondacije Art Matters. Dobitnica je Fulbrajtove stipendije za 2018. godinu.

Njeni radovi se nalaze u brojnim privatnim i javnim kolekcijama savremene umetnosti kao što su Muzej Hiršhorn, Kolekcija Filips, Muzej žena u umetnosti u Vašingtonu, SAD, i Muzej savremene umetnosti u Beogradu, Srbija. Publikacija Vesna Pavlović’s Lost Art: Photography, Display, and the Archive (Izgubljena umetnost Vesne Pavlović: Fotografija, izlaganje i arhiva), čija je urednica Morna O’Nil, objavljena je 2018. godine u Hejns galeriji na univerzitetu Vejk Forest, SAD.

www.vesnapavlovic.com

Posted in Некатегоризовано
error: Content is protected !!